تلباکس

با تكامل شبكه‌هاي مخابراتي و حركت آن‌ها به سوي شبكه‌هاي مبتنی بر آی پی Voip دانش مهندسي در طراحی سیستم تلفنی بيش از پيش اهميت يافته‌ است. شركت  پیشگامان کی پاد شما را در حركت به سوي سیستم تلفنی نوین وپیاده­سازی فناوری ویپ ياري مي‌دهد.

 

مروری بر ویپ


آیا تاکنون به این اندیشیده اید که چرا مکالمات تلفنی بین کشورهای دور دست گاهی حتی از مکالمات درون کشوری نیز ارزانتر هستند و کیفیت بالاتری نیز دارند؟ این به خاطر استفاده از فناوری ویپ است. امروزه فناوری ویپ و یا انتقال صوت بر روی شبکه ، سیستم های تلفنی سنتی را به چالش کشیده است.

Voip (Voice Over Internet Protocol) چیست؟

ویپ در فارسی با عباراتی مثل صدا بر روی بستر شبکه، صدای اینترنتی و… یاد می شود بنابراین با استفاده از ویپ می توان به راحتی خطوط داخلی تلفن یک شرکت را با استفاده از بستر شبکه انتقال داد.

مقایسه فناوری ویپ و سرویس های سنتی تلفنی

در فناوری ویپ یک شبکه ای که برای انتقال دیتا استفاده می شود برای انتقال مکالمات نیز مورد استفاده قرار می گیرد در حالیکه سرویس های سنتی نیاز به کابل کشی تلفن دارند.
در ویپ هزینه مکالمات را می توان با استفاده از تماس های اینترنتی بین شرکت های مختلف پایئن آورد، در حالیکه با استفاده از سانترال های قدیمی این کار امکان پذیر نمی باشد.
در ویپ جا به جایی تلفن ها به سادگی انجام می شود.
در فناوری ویپ به سهولت می توان کنفرانس های تلفنی با تعداد زیادی از شرکت کننده ها ایجاد کرد.
امکان استفاده از نرم افزار تلفنی فناوری ویپ برای انتقال مکالمات از همان روش هایی استفاده
می کند که بیشتر نرم افزارهای تحت شبکه از آن استفاده می کنند.
قابلیت ارسال فکس بر روی شبکه در سیتسم ویپ
سهولت مانیتورینگ سیستم ویپ

مواردی که در بالا به آنها اشاره شد گزیده ای از تفاوتها بین فناوری ویپ و سرویس های سنتی تلفنی می باشد.

تجهیزات لازم برای انتقال اینترنتی خط تلفن:

سرور ویپ : این سرور معمولا IP PBX خوانده می شود. در واقع یک سانترال است که به صورتIP کار می کند. سرور ویپ از نظر اندازه معمولا بسیار کوچکتر از سانترال های آنالوگ است. مثلا یک شرکت با ۵۰۰ داخلی میتواند سروری کوچکی داشته باشد که در رک (Rack ) نصب
می شود.
تلفن های ویپ : این تلفن ها از تلفن های آنالوگ گرانتر هستند اما امکانات آنها معمولا خیلی بیشتر است. این تلفن های با کابل شبکه به شبکه کامپیوتری متصل میشوند و با سرور ارتباط بر قرار می کنند.

tele1

گیتوی ویپ : گیتوی ویپ دستگاهی است که مرکز تلفن ویپ را به خطوط آنالوگ شهری و یا خط E1 متصل می کند، یا برای کاهش هزینه ها در صورت عدم تمایل به استفاده از ipphone میتوان از یک گیتوی ویپ و تلفن عادی استفاده نمود.

tele2

شبکه محلی (LAN ): شبکه محلی تمام اجزاء مرکز تلفن ویپ را به هم متصل می کند.

 

تلباکس

تلباکس یک سرور ویپ با پنل مدیریتی تحت وب کاملا فارسی می باشد ، Base این سرور همان استریسک می باشد که یک سرور Open source است که با تیم برنامه نویسی بسیار قوی linux بسیاری از کدهای آن مجددا بازنویسی شده است تا بتوان نیازهای ارگان ها و شرکت های مختلف را براورده ساخت.

ویژگی های عمومی:

  • كنفرانس صوتي
  • مکالمه تصویری
  • کنفرانس تصویری ۳نفره
  • وب کنفرانس
  • پشتيباني از تلفن گوياي هوشمند IVR
  • داراي پنل اپراتوري و مديريت سيستم تحت وب
  • سرويس صندوق پست صوتي حرفه اي
  • سرويس جامع ثبت وگزارش تماسها
  • سرويس ضبط و نظارت بر مكالمات
  • سيستم پشتيباني از سرويس دسترسي بيروني به خطوط سيستم
  • سرويس Follow Me
  • سرويس منشي ديجيتال
  • سيستم يكپارچه فكس
  • قابليت مشاهده گزارشات بر روي اينترنت براي كاربران و مدير سيستم
  • امكان تعريف يك يا چند مدير و كاربر متعدد با سطح دسترسي هاي گوناگون براي سيستم
  • قابليت اضافه نمودن و يا بك آپ گيري داخلي ها با فرمتهاي گوناگون  EXCEL , ACCESS و … (CSV)
  • انجام تنظيمات لازمه و مشاهده گزارشات بر روي اينترنت براي كاربران و مدير
  • پشتيبان گيري و بازگرداني اطلاعات در زمان هاي متعدد و قابليت بك آپ گيري از بخش هاي مختلف سيستم به صورت انتخابي
  • رابط كاربري با قالب هاي متعدد از جمله يك قالب مخصوص زبان فارسي
  • پشتيباني از Caller ID
  • انواع داخلي شامل زنگ خور  ، زنگ زن ، دو طرفه
  • قابليت ايجاد ليست سياه براي هر كاربر (black list)
  • سرويس انتقال مكالمه در سه حالت اشغالي، عدم پاسخگويي و يا دائمي
  • سرويس انتظار مكالمه
  • سرويس مزاحم نشويد
  • سرويس بيدارباش
  • سرويس ساعت گويا
  • شماره گيري سريع
  • رمزگذاري بر روي تماس هاي خارجي
  • تعريف مسير تماس بر اساس شماره تماس گيرنده (تعريف واكنشي خاص بر اساس شماره تماس گيرنده(
  • سرويس تماس برگشتي
  • پشتيباني از كدك هاي متعدد
  • آرشیوي از صداهای از پیش ضبط شده به دو زبان فارسي و انگليسي
  • قابليت مجزا نمودن نحوه پاسخگويي سيستم در ساعت اداري و غير اداري و ديگر موارد مورد نظر
  • امكان انتقال تماس به تلفن همراه و ديگر خطوط در صورت عدم پاسخگويي خط داخلي
  • ماژولار بودن سيستم و امكان استفاده از خطوط با روش هاي گوناگون

 

چرا TeleBox باعث کاهش هزینه ها خواهد شد؟

  •  
  • كاهش هزينه مكالمات تلفني مابين شعب
  • در صورتي كه سازمان داراي شعب متعددي در شهر، استان، كشور و يا حتي سطح جهان باشد تلباكس
    مي تواند به جاي استفاده از خطوط مخابراتي جهت مكالمات مابين شعب، از شبكه خصوصي سازمان و يا شبكه اينترنت به صورت داخلي استفاده نمايد.

    عدم نياز به پرداخت هزينه هاي بستر سازي

     

    با توجه به آنكه سيستم تلباكس مبتني بر IP مي باشد و جهت برقراري مكالمات و سرويس دهي از شبكه استفاده مي نمايد ديگر نيازي به ايجاد بستر تلفني و كابل كشي تلفني ندارد و هزينه مازاد سازمان در ايجاد بستر تلفني را كاهش خواهد داد.

    عدم نياز به پرداخت هزينه هاي سخت افزاري

     

    با توجه به آنكه سيستم تلباكس بسيار ماژولار بوده و از ابزارهاي متعددي جهت برقراري مكالمات تلفني استفاده مي نمايد مي توان حجم زيادي از هزينه هاي سخت افزاري سازمان را در خريد گوشي تلفن، دستگاه فكس و ………. را با جايگزيني آنها با مدل هاي رايگان نرم افزاري خود كاهش داد.

    عدم نياز به پرداخت هزينه هاي نيروي انساني جهت اپراتوري سيستم

     

    با توجه به آنكه سيستم تلباكس داراي قابليت هاي فوق العاده ايي در زمينه منشي ديجيتال می باشد، مي توان حجم زيادي از هزينه هاي سازمان در اپراتوري سيستم تلفن و پاسخ گويي به مخاطبين سازمان كاهش خواهد

    كاهش هزينه هاي سازمان در پرداخت هزينه هاي گزاف جلسات مابين مديران و پرسنل

     

    با توجه به آنكه سيستم تلفني تلباكس داراي مركز كنفرانس صوتي بوده مي تواند تا حد زيادي در كاهش هزينه هاي جابه جايي پرسنل و مديران سازمان جهت شركت در جلسات و افزايش بهرهوري آنان و صرفه جويي در زمان موثر باشد

    كاهش هزينه هاي سازمان در پرداخت هزينه هاي فكس

     

    وجود يك فكس سرور بسيار قدرتمند در هسته مركزي تلباكس نياز سازمان را در استفاده از هرگونه دستگاه فكس و هرگونه اپراتور آن برطرف خواهد ساخت.

    كاهش هزينه هاي سازمان در مديريت تماس هاي سازمان

     

    سيستم تلفني تلباكس قادر است نحوه شماره گيري كليه پرسنل را به شكل دلخواه مدير سازمان برنامه ريزي كند كه اين مهم شامل بستن صفر، دو صفر، باز نمودن شماره هاي خاص و … می باشد

 

سامانه فکس تلباکس

سامانه فکس TeleBox ماژولی تحت وب جهت مدیریت فکس ها روی مرکز تلفن TeleBox می باشد.سامانه فکس TeleBox به کاربران این امکان را می دهد تا بدون نیاز به نصب نرم افزار خاص از هر بستری فکس را دریافت و یا ارسال کنند.

 

 

ویژگیهای انحصاری سامانه فکس TeleBox:

  • کاربران می توانند فکس ها را به صورت آنلاین با هر مرورگر وب استانداردی مشاهده کنند.
  • دانلود فکس ها با فرمت pdf
  • شماره فکس هایی مشخص، می توانند به طور مستقیم فکس های منتقل شده روی ایمیلشان را با فرمت pdf داشته باشند.
  • خطوط فکس نامحدود
  • دفترچه آدرس می تواند هم شماره فکس و هم آدرس ایمیل را به صورت Vcard ذخیره کند.
  • نظارت آسان ( گزارشی از فکس هایی که کاربران ارسال می کنند و به کجا ارسال کرده اند را
    می دهد).
  • فکس ها بر روی یک TeleBox بجای مخازن بایگانی آرشیو می شوند.
  • کاهش استفاده از کاغذ و جوهر چاپ هم در دستگاه فکس و هم در پرینتر شرکت
  • دفترچه آدرس آنلاین مقدار خطای ورودی کاربر را کاهش می دهد.

table